Havnevik AS vil i forbindelse med vår virksomhet behandle personopplysninger. Vår behandling som behandlingsansvarlig er basert på den virksomhet vi driver og formålet med vår virksomhet. Informasjon om personopplysninger vi behandler om deg, det lovlige grunnlaget med behandlingen, formålet med behandlingen, hvor lenge vi behandler personopplysningene, mv. er tatt inn nedenfor.
Havnevik AS v/daglig leder er behandlingsansvarlig, dvs. bestemmer hvorfor og hvordan personopplysningene skal behandles.
Adresse: Røysegata 15, 6003 Ålesund
E-post: mail@havnevik.no
Telefon: 70 11 56 00
Organisasjonsnummer: 923 526 984
E-post: anders@havnevik.no
Telefon: 902 03 073
Om du har spørsmål eller ønsker å vite mer om vår behandling av personopplysninger, kan du kontakte oss via kontaktdetaljene ovenfor.
Vi samler inn og bruker personopplysninger til ulike formål avhengig av hvem du er og hvordan vi kommer i kontakt med deg. All behandling av personopplysninger skjer i overensstemmelse med de til enhver tid gjeldende personvernregler, herunder personvernopplysningsloven og personvernforordningen (GDPR). Med «personopplysninger» menes alle opplysninger som kan knyttes til en fysisk person. Med «behandling» menes alt som foretas med personopplysninger, som innsamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, tilpasning eller endring, bruk, utlevering ved overføring, spredning begrensning, sletting eller tilintetgjøring mv. Vi behandler følgende personopplysninger til formålene angitt her:
Vi oppbevarer personopplysninger i vårt ERP-system Tripletex (kontaktdetaljer) og Mailchimp (nyhetsbrevmottakere), og så lenge det er nødvendig for det formål personopplysningene ble samlet inn for, og sletter opplysningene i tråd med krav i regelverket. Hvor lenge vi behandler de enkelte typene opplysninger vi behandler, er tatt inn i ovenfor hvor de enkelte behandlinger omtales.
Dette betyr for eksempel at personopplysninger som vi behandler på grunnlag av ditt samtykke slettes hvis du trekker ditt samtykke. Personopplysninger vi behandler for å oppfylle en avtale med deg slettes når avtaleforholdet er avsluttet, og alle plikter som følger av avtaleforholdet er oppfylt, som f.eks. lovmessige plikter knyttet til regnskapsføring, oppfølging av kundeforholdet knyttet til reklamasjon mv. Personopplysninger vi behandler som følge av lovmessig plikt, vil slettes så snart vi ikke har plikt til å oppbevare opplysningene. Se også punkt 2 ovenfor for våre sletterutiner.
Vi gir ikke personopplysningene dine videre til andre med mindre det foreligger et lovlig grunnlag for dette. Eksempler på slikt grunnlag vil typisk være en avtale med deg eller lovmessig plikt som pålegger oss å gi ut informasjonen. Vi bruker databehandlere til å samle inn, lagre eller på annen måte behandle personopplysninger på våre vegne, hvor de påtar seg samme grad av sikkerhet som vi har for vår behandling av personopplysninger. All behandling av personopplysninger som vi foretar skjer innenfor EU/EØS-området.
All behandling av personopplysninger sikres med de påkrevede tekniske og organisatoriske tiltak. Vi håndterer informasjon slik at den er riktig, tilgjengelig og håndtert i henhold til grad av sensitivitet på opplysningene. Vi benytter også en rekke sikkerhetsteknologier og informasjonssikkerhets-prosedyrer for å beskytte personopplysningene fra uautorisert tilgang, bruk eller formidling. Det gjennomføres risikovurderinger for behandling av personopplysninger.
Nedenfor følger dine rettigheter for behandlingen av personopplysninger. For å ta i bruk dine rettigheter må du må du kontakte oss ved bruk av kontaktdetaljene listet opp i punkt 1 ovenfor. Vi vil svare på din henvendelse til oss så fort som mulig, og senest innen én måned. Tar det lenger tid enn én måned vil du få beskjed.
Du har rett til å få informasjon om de personopplysninger vi behandler om deg. Gjennom denne erklæringen informerer vi deg om vår behandling av personopplysninger.
Du har rett til å kreve innsyn i personopplysningene som behandles om deg.
Du kan også be oss om å rette feilaktige opplysninger vi har om deg eller be oss om å slette personopplysninger. Vi vil så langt som mulig imøtekomme en forespørsel om å slette personopplysninger, men vi kan ikke gjøre dette dersom vi fremdeles har behov for opplysningene.
Behandler vi personopplysninger på grunnlag av ditt samtykke, så kan du til enhver tid trekke tilbake samtykket. Den enkleste måten å gjøre dette på, er å bruke den måte som er opplyst om da du ga samtykket eller kontakte oss.
Du har rett til å få behandlingen begrenset i visse tilfeller som:
Du kan også protestere mot behandling etter GDPR artikkel 21 nr. 1 i påvente av kontrollen av om hvorvidt våre berettigede interesser går foran ditt personvern.
For opplysninger som du har gitt til oss og er nødvendig for å gjennomføre en avtale med oss, og som behandles automatisk (dvs. ikke manuelt av oss) kan du be om å få personopplysningene om deg utlevert eller overført til annen leverandør i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinlesbart format (dataportabilitet).
Det vil ikke bli foretatt automatisert behandling, herunder profilering, basert på dine personopplysninger som har rettsvirkninger eller som i betydelig grad påvirker de som personopplysninger gjelder.
Opplever du at vår behandling av personopplysninger ikke er i overensstemmelse med det vi har beskrevet her eller at vi på andre måter bryter personvernlovgivningen, kan du klage til Datatilsynet. Du finner informasjon om dine rettigheter og hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynets nettsider: www.datatilsynet.no.
Hvis det skulle skje endring av våre tjenester eller endringer i regelverket om behandling av personopplysninger, kan det medføre forandring i informasjonen du er gitt her. Oppdatert informasjon alltid finnes lett tilgjengelig på våre nettsider.